|
Tiens Group Co. Ltd.("Tiens Group"), telah ditubuhkan pada tahun 1995 oleh Mr. Li Jinyuan di Tianjin, China. Ia merupakan sebuah syarikat antarabangsa yang meliputi bidang-bidang seperti bio tek nologi, pendidikan, jualan runcit, pelancongan, kewangan, perda gangan antarabangsa dan E-perniagaan. Tiens Group bermula memasuki pasaran antarabangsa pada tahun 1997.
Kini, Tiens Group telah memasuki 190 buah Negara di seluruh dunia dan telah menubuhkan 110 cawangan di seluruh negara di samping mempunyai 50,000 francais dan menjalinkan hubungan kerjasama strategik dengan usahawan-usahawan ter kemuka dari seluruh negara.
Tiens Group menghasilkan produk seperti makanan kesi hatan, penjagaan kesihatan, penjagaan kulit dan produk kegunaan isi rumah. Tiens Group juga menyediakan pilihan gaya hidup ber teraskan kesihatan kebahagiaan, kecantikan dan kemewahan untuk 16 juta buah keluarga di seluruh dunia.
Melalui falsafah yang bermurah hati dan penyayang, Tiens Group bergiat aktif dalam tanggungjawab sosial dimana telah menyum bangkan 200 juta dolar Amerika kepada kebajikan awam dan per tunjukan amal sosial. Kejayaan pengurusan yang bersistematik di peringkat tempatan dan global telah memberi sumbangan yang besar untuk mencapai matlamat strategik antarabangsa Tiens Group.
Tiens Group merupakan sebuah syarikat antarabangsa yang tiada tandingan dari segi penyelidikan, inovasi, profesionalisme termasuk mempunyai 8000 pekerja, dimana 35% adalah berpen didikan tinggi. Kini, Tiens Group sedang berkembang dengan lebih pesat berdasarkan sistem pengurusan yang sistematik dan teori- teori terkini seperti Six-Network Interaction Theory, New Swap and Alternative Theory , New Supermarket Theory and Consumption Makes Wealth, Operation and Consumption Makes More Wealth, berhasrat menuju ke ara 500 syarikat yang terkuat di dunia.
Kenapa Perlunya Latar Belakang. Kemajuan yg dicapai oleh syarikat dapat meyakinkan , dimana kebanyak an syarikat yang beroperasi secara tidak meluas atau global. Ini akan menyebabkan syarikat itu akan membuat banyak perubahan yang akan melibatkan pesertanya. Sekaligus akan menyebabkan kerugaian yg besar terhadap peserta. Ada sesetengah syarikat yang gulung tikar tidak dapat dikesan, ini kerana ia telah bertukar tangan atau bertukar cara pemasaran nya, atau bertukar kerana rugi.
Sewajarnya peserta menilai dan mengkaji serba sedikit dari hal Syarikat yg diceburinya. Barulah peserta membuat penilaian atau pemilihat yang tepat..Ini kerana ia akan memberi keuntungan kepada peserta itu sendiri.
Produk Selain dari itu produk memainkan peranan penting dalam mana mana perniagaan sekali pon. Kualiti produk juga perlu menjadi penilaian peserta.Kerana produk yang tidak bermutu atau tidak mendapat pengiktirafan akan menyebabkan satu satu syarikat itu berjalan lembab dan rugi. Sijil kepada quality menjadi tarikan pengguna. Sijil kepada kesan kepada pengguna hendaklah dimaklomkan atau pengguna berhak mengambil tahu kebaikan dan keburukan (side efect) satu satu produk. Keberkesanan atu satu product akan membawa peserta menjadi sasaran pengguna lain. Ianya menjadi kunci satu satu syarikat. Produk juga menjadi nadi kepada peserta yg kurang mampu turut sama dalam syarikat dan menikmati kejayaan seperti yg lain lain.
|
No comments:
Post a Comment