Wednesday 30 January 2013

TUNGGU DAN LIHAT...TABIAT ORANG KITA?

As Salam... Sedang sibuk siapkan kerja2 yang terbengkalai selepas bercuti panjang...Sempat membaca artikel2 dari blog kawan2...tertarik saya pada satu cerita tentang nilai, budaya, gaya dan keunggulan orang2 kita...maksud saya...oragng melayu..org malaysia...mana2 yang berkenaan la...

Terpanggil juga untuk menulis apabila sepanjang pagi tadi sempat ber'chat' dgn rakan baru di laman sosial...Katanya He is a loser! Tersentak juga....Tak mungkin begitu sekali persepsi yg dia labelkan utk diri sendiri... Doa saya mengiringi dia...kerana pada saya..kata-Kata Kita itu Doa Kita... Saya harap bukan doa dari dia...

Sedih juga..untuk diri saya sendiri! Sebab saya sendiri telah terlalu banyak melalui kekecewaan..kesedihan...kesusahan...ditipu..menipu..tertipu!!! lengkap la kitaran hidup saya diwaktu menjangkau usia 4 angka ini...Doa saya agar artikel ini mampu membuka minda rakan baru saya ini... Insya Allah

Artikel yang  menitikberatkan nilai-nilai moral yang tinggi. Nilai-nilai murni ini sebenarnya sudah kita pelajari sejak di bangku sekolah lagi, namun semakin besar diri kita, semakin besar juga angkuh dalam fikiran kita. Tiada yang lebih indah dalam hidup ini selain berkongsi ”kasih” sesama insan ciptaan Tuhan. Saya rasakan diri ini lebih tenang apabila fikiran kita sentiasa tertumpu kepada segala kebaikan yang kita lakukan.

Saya juga berterima kasih kepada sahabat blogger  kerana sudi bekerjasama bagi merealisasikan salah satu azam baru saya pada tahun ini. Saya baru sahaja membeli sebuah Facebook Fanpage dan juga blog Wallinside khas untuk edisi luar negara yang mempunyai beberapa puluh ribu peminat, di khaskan untuk blog perkongsian saya, dengan harapan supaya ia terus meningkat dalam beberapa bulan lagi dari sekarang. Saya rasa ia adalah satu permulaan yang baik jika kita ingin mendapatkan lebih ramai prospek dalam perniagaan atau blog kita.

Rasanya sudah ramai yang tahu apa kelebihan memiliki Facebook Fanpage yang ramai ini kan. Jika anda seorang usahawan, anda boleh menggunakan Facebook Fanpage tersebut sebagai medium pemasaran produk perniagaan yang menguntungkan. Saya tengok semakin ramai blogger yang menggunakan kuasa Facebook ini untuk meningkatkan pendapatan blog mereka melalui aktiviti pengiklanan.

Baca kelebihan memiliki ramai “follower” Facebook Fanpage yang di tulis oleh sahabat blogger di sini dan di sini dan blogger ini.

Jika sebelum ini saya sering membuat alasan apabila tiba dalam soal mengeluarkan modal ini. Tabiat yang suka “tunggu dan lihat” selama ini sebenarnya hanya merugikan diri saya sendiri. Kejayaan seseorang itu adalah bergantung kepada tindakan yang kita ambil mulai hari ini. Hidup kita tidak akan berubah selagi tiada sebarang tindakan susulan.

Mulakan sedikit demi sedikit, lama-kelamahan akan menemui kejayaan juga akhirnya. Bak kata pepatah, “kayuh pelan-pelan”, akan sampai juga akhirnya ke destinasi yang kita tujui nanti. Saya sarankan kepada semua pembaca blog ini supaya mulakan tindakan terbaik hari ini untuk mencapai impian masing-masing. Well done is better than well said.  ~Benjamin Franklin. Kepada yang sudah menemui kejayaan, tahniah di ucapkan.

Apapun tindakan yang ingin kita lakukan dalam hidup, saya doakan yang terbaik dan semoga semuanya akan di permudahkan dan di berkati Tuhan. Tindakan yang terbaik adalah tindakan yang di sertai dengan iman dan kepercayaan seperti yang di katakan oleh Nick Vujicic dalam buku keduanya bertajuk “Unstoppable” - From no limbs to no limits.

Salah satu ayat yang paling saya suka yang di tulis beliau dalam bukunya berbunyi begini “If you want to have an impact in this world, you must put your beliefs and your faith into action. Apapun agama yang kita percaya dalam hidup, always believe the incredible power of Faith in Action

Akhir sekali, salam kasih dari saya, dan andainya ada kata-kata yang telah menyinggung perasaan dan perkongsiaan ini juga saya petik dari rakan blogger yg saya agak kagum dgn barisan bait bahasa yang digunakan....

No comments: